تولید کنندگان پروفیل فولادی

معرفی برترین تولید کنندگان پروفیل و قوطی در ایران

تولید کنندگان پروفیل فولادی

معرفی برترین تولید کنندگان پروفیل و قوطی در ایران

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در صنایع مختلف از جمله صنعت عمران و ساختمان سازی، قوطی 2*2 که از پر مصرف ترین پروفیل های فولادی به حساب می‌آید، جزو پر تقاضاترین مقاطع فولادی بوده و نقش بسزایی در توسعه صنایع را ایفا می‌کند. در این مطلب ضمن توضیح کامل درباره نحوه تولید قوطی 20 در 20 آهن، تولید کننده این محصول را نیز معرفی می‌کنیم.

چرا به این قوطی، 2*2 گفته می‌شود

پروفیل‌های قوطی به دو شکل مربع و مستطیل تولید می‌شوند و سایز آنها را بر اساس ابعاد و ضخامت ورقی که بواسطه آن تولید شده‌اند مشخص می‌کنند. شکل ظاهری قوطی 2*2 به شکل مربع است که این بدان معناست که هر ضلع این مقطع مربعی توخالی، 2 سانتیمتر می‌باشد. در بازار آهن، در زمان سفارش این محصول، از عناوینی چون قوطی 2، پروفیل 2*2، قوطی 20 در 20 نیز استفاده می‌شود. منظور از 20 در 20 (20*20)، واحد به میلیمتر است.

قوطی 2*2 آهن

روش تولید

پروفیل‌های قوطی عمدتا به روش رول فرمینگ تولید می‌شوند. در این روش ورق با عرض و ضخامت لازم را آماده و در اختیار اپراتورهای دستگاه رول فرمینگ قرار می‌دهند. در ادامه به توضیح تک تک مراحل تولید قوطی 2*2 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اسلیتر ورق آهن

دستگاه اسلیتر به منظور تبدیل کویل فابریک کارخانه به رول با عرض مناسب جهت تولید انواع پروفیل آهن بکار گرفته می‌شود. Slitter علاوه بر برش ورق، توانایی تولید ورق برشی (برش خورده) یا شیت را نیز دارد و یکی از بروزترین و مدرن ترین این دستگاه در کارخانه شاهین فلز سپاهان طراحی و ساخته شده است.

رول فرمینگ

رول فرمینگ یکی از روش‌های رایج و محبوب در تولید انواع پروفیل مقطع باز و بسته می‌باشد. می‌توان گفت مواد اولیه لازم برای تولید پروفیل قوطی، ورق آهن است. کارخانجات تولید کننده معمولا دارای سهمیه خرید ورق از کارخانجات تولیدی ورق آهن مانند فولاد مبارکه اصفهان،فولاد گیلان و فولاد اهواز هستند.

برای مثال، کارخانه شاهین فلز سپاهان که از تولید کنندگان قوطی 2*2 است، ابتدا ورق مورد نیاز خود را بصورت کویل از کارخانه فولاد مبارکه خریداری می‌کند سپس آن را به کارخانه انتقال داده و توسط دستگاهی به نام اسلیتر (Slitter) طی فرآیند رشته بری(نواربری یا برش رول به رول)، ورق را به رولی با عرض متناسب با تولید قوطی تبدیل می‌کند و در انتها رول ورق آماده شده در اختیار خط رول فرمینگ (Roll Forming) قرار می‌گیرد.

رول فرمینگ متشکل از چندین غلطک می‌باشد که در طول مسیر به ورق فولادی فرم می‌دهد. بسته به محصول نهایی، قالب این غلطک‌ها متفاوت است. رول ورق در بین غلطک‌ها حرکت کرده و در نهایت تبدیل به قوطی 2*2 می‌شود.

جوشکاری خودکار (Automatic Welding)

قوطی مربعی (سبک یا سنگین) در نهایت وارد مرحله جوشکاری شده و بصورت اتوماتیک درز دو طرف آن به یکدیگر جوش داده شده و 12 متر به 12 متر برش می‌خورد تا محصول نهایی آماده بسته بندی و عرضه به بازار آهن آلات و محصولات فولادی گردد. این مرحله بدون دخالت نیروی انسانی و بصورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

کنترل کیفیت و بسته بندی

پس از اینکه فرایند جوشکاری به اتمام رسید و محصول در انتهای خط توسط کارگران کنترل گردید، در اختیار واحد کنترل کیفی (QC) قرار می‌گیرد تا در صورت تایید، وارد مرحله بسته بندی قرار بگیرد. قوطی‌های 2*2 در بندیل‌ها بسته بندی شده و بوسیله تریلی‌هایی که آماده بارگیری از کارخانه هستند، در بازار آهن توزیع می‌گردد.

تولید کننده قوطی 2*2

یکی از برندهای نام آشنا در صنعت پروفیل ایران، شرکت تولیدی بازرگانی و دانش بنیان "شاهین فلز سپاهان" می‌باشد. این شرکت بواسطه نوآوری‌های خود در عرصه محصولات فولادی بویژه انواع پروفیل آهن، توانسته جایگاه قابل قبولی را در بین فعالین صنایع مختلف به دست بیاورد.

این کارخانه با احداث واحد ماشین سازی، تمام نیاز خطوط تولید خود را برطرف نموده و کلیه دستگاه‌های خطوط تولید را طراحی، ساخته و اسمبل می‌کند. خط تولید قوطی 2*2 نیز از صفر تا صد درون واحد ماشین سازی این واحد تولیدی صنعتی طراحی و ساخته شده.

شاهین فلز سپاهان

از خدمات این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولین و تنها خط لارج پارت پوشش ضد خوردگی داکرومات - Dacromet (زینک فلیک - Zinc Flake)
  • خدمات رول فرمینگ ورق آهن
  • آزمایشگاه تست سالت اسپری (آزمون تست خوردگی)
  • خدمات برش ورق آهن (نواربری - رشته بری - برش رول به رول)

جهت استعلام قیمت قوطی 2*2 و استفاده از خدمات شرکت می‌توانید از طرق زیر با این کارخانه در ارتباط باشید:

  • تلفن دفتر فروش کارخانه » 03145273010
  • ایمیل شرکت » info@shahinfelezsepahan.com
  • وبسایت » www.shahinfelezsepahan.com
  • آدرس کارخانه » اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان،نبش کارآفرینان ۱۴​/۱
  • تولید کنندگان قوطی پروفیل
  • ۰
  • ۰

ششمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال توسط دانشگاه تهران در سال جاری برگزار و از برگزیدگان آن در مهرماه 1401 تقدیر به عمل خواهد آمد.

حضور چشمگیر صنعت فولاد در ششمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال


بنابر اعلام روابط عمومی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر علمی این رویداد گفت: در ششمین دوره ارزیابی، شاهد حضور چشمگیر شرکت‎های مطرح صنعت فولاد کشور (مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان) هستیم. صنعت فولاد این روزها به‎خوبی ارزش تحول دیجیتال و نسل چهارم و پنجم انقلاب صنعتی را درک کرده و در حال ارزیابی خود، آموزش و برنامه‎ریزی در این حوزه می‎باشد.


شامی زنجانی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ارزیابی، بررسی میزان بلوغ دیجیتال شرکت‌هاست که با عنوان «زبدگی دیجیتال» از آن یاد می‌شود. در این محور شرکت‌های حاضر در ارزیابی ملی با استفاده از مدل ۲۰۲۰۰ ارزیابی خواهند شد. این مدل دارای ۱۰ بعد اصلی شامل مدل کسب‌وکار و اکوسیستم، فرآیند، تجربه مشتری، تجربه کارکنان، استراتژی، حکمرانی و رهبری، فرهنگ و مهارت، فناوری، پلتفرم و داده و در نهایت نوآوری می‌باشد که برای ارزیابی این ابعاد از ۱۰۰ شاخص استفاده می‌گردد.


شامی زنجانی گفت: پس از ارزیابی، با توجه به امتیاز کسب شده توسط شرکت‌ها (از مجموع ۲۰۲۰۰ امتیاز)، سطح بلوغ شرکت تعیین خواهد شد و در پایان «گزارش بازخورد اختصاصی» برای هر یک از شرکت‌های حاضر در ارزیابی ارائه خواهد گردید.


دبیر علمی این رویداد در ادامه افزود: حضور در این ارزیابی می‌تواند منافع سازمانی متعددی را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد. برای شرکت‌هایی که به‌تازگی سفر دیجیتال خود را آغاز نموده‌اند و قصد برنامه‌ریزی در حوزه تحول دیجیتال را دارند، گزارش بازخورد این ارزیابی می‌تواند مبنایی برای تدوین برنامه تحول دیجیتال آنان قرار بگیرد. گزارش بازخورد برای شرکت‌هایی که در حوزه دیجیتال در حال فعالیت هستند و دستاوردهایی را نیز در سال‌های اخیر به‌دست آورده‌اند، می‌تواند مبنایی برای ارزیابی اثربخشی تلاش‌هایشان در این حوزه باشد. همچنین، حضور در این ارزیابی امکان استفاده از تجارب سایر شرکت‌های فعال در حوزه تحول دیجیتال را برای شرکت‎ها فراهم می‌نماید.


شایان ذکر است هر ساله دانشگاه تهران با حضور متخصصین حوزه تحول دیجیتال، به ارزیابی و ارائه گزارش بازخورد بلوغ دیجیتال به سازمان‎های کشور می‎پردازد. شرکت‎ها در محورهای زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال بررسی و تحلیل می‎گردند.


در 5 دوره قبلی این رویداد، سازمان‌های مطرحی از صنایع مختلف همچون بانکداری و بیمه، فناوری اطلاعات، صنایع تولیدی و دارویی، توریسم، نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد و آموزش از بخش خصوصی و دولتی حضور داشته‌اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و همچنین ثبت‌نام در ارزیابی می‌توانید به سایت dtconf.ir مراجعه فرمایید.


روابط عمومی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 

منبع خبر» پایگاه خبری تحلیلی فولاد ایران (ایفنا)

  • تولید کنندگان قوطی پروفیل